Precis som 1966-Corvetten fick 1967 modellen bara mindre förändringar av interiören. 1967 blev sista årsmodellen i C2 serien. Den fick fem gälar bakom framhjulen. Kromlisterna på trösklarna blev enklare – men istället fanns imiterade avgasrör som kunde beställas. Som tidigare reviderades klädseln och sätena var en ny design. Ett sätt att känna igen en 67:a bakifrån är den långa backlampan över nummerplåten. Handbromsen flyttades från instrumentbrädan till mellan sätena – en Corvette först. Medan innerdörrarna förblev i stort sett desamma som tidigare, flyttades låsknapparna längre fram. L88-versionen innebar en vassare kamaxel, aluminiumkylare, mindre svänghjul, kompression 12,5:1, en större förgasare som innebar att motoreffekten ökades till 560 hästkrafter. L88-versionen står högt i kurs bland Corvettsamlare.
Det här är mycket fin och detaljrik Franklin Mint Corvettemodell. FM har lyckats mycket bra med den svarta Tuxedo lackeringen, den svarta läderinredningen och med Good Year Speedway Blue Streak-däcken. Form och design är perfekt och modellen har många fina detaljer, som sidomonterade avgasrör, Rallyhjulen med de ovan nämnda Blue Streakdäcken. Listan över funktioner är imponerande. Motorrummet är höjdpunkten i denna modellen precis som i originalet med 427 kubiktum V8 motorn på 475 hästkrafter. Modellen har de dolda roterbara strålkastarna. Lacken är rik och slät och nycket snygg.