För 1932 siktade Ford igen att återta toppen av försäljningstabellerna med USAs första billiga V8-personbil. Medan det i slutändan misslyckades med att slå Chevy från topplatsen, blev den en legend i sig själv. V8 var hörnstenen i utbudet under 1930-talet och därefter. Stylingen utvecklades snabbt med ändringar gjordes på årsbasis för att hålla bilen fräsch och konkurrenskraftig. För 1936 årsmodell modifierade Holden Koto vid Briggs Manufacturing Company designen för att hålla den fräsch för köpare. Den vackra bilen hade skärmkjolar, en ny kylare och en motorhuv som gav bilen ett graciöst, elegant utseende med intryck av hastighet även när den var stillastående. Ytterligare att förbättra det moderna utseendet var de nya stansade massiva hjulen, som ersatte de tidigare ekerhjulen. Denna lilla Ford V8 har blivit populär bland samlare och utgör en milstolpe i Fords historia.
Danbury Mints 1936-års Ford Model 468 Cabriolet har mörkblå lack med en mellanbrun läderinteriör. Denna bil kännetecknas av alla DMs utmärkta, mycket exakta och noggrant konstruerade modeller. Den har Greyhound-emblemet på motorhuven och utvändiga backspeglar. Allt fungerar som det ska och passar korrekt. Den har en svärmorslucka som kan öppnas och stängas. V8-motorn på 85 hästkrafter har alla kablar och kylarslangar och har en fläkt som kan rotera. Den krämfärgade pinstripingen är korrekt och perfekt applicerad. Suffletten är vackert utformad med en ljus beige top och brun stomme.