Precis som 1966-Corvetten fick 1967 modellen bara mindre förändringar av interiören. Den fick fem gälar bakom framhjulen. Kromlisterna på trösklarna blev enklare – men istället fanns imiterade avgasrör som kunde beställas. Som tidigare reviderades klädseln och sätena var en ny design. Handbromsen flyttades från instrumentbrädan till mellan sätena – en Corvette först. Medan inerdörrarna förblev i stort sett desamma som tidigare, flyttades låsknapparna längre fram. Ett sätt att känna igen en 67:a bakifrån är den långa backlampan över nummerplåten.
Det här är Franklin Mint Corvettemodellen som valdes för Diecast Rally-evenemanget 2003. Modellen är begränsad till 3000 stycken. FM har lyckats mycket bra med den blå lackeringen, den svarta läderinredningen och med Good Year Speedway Blue Streak-däcken. Det är L-89-versionen som står högt i kurs bland Corvettsamlare. Form och design är perfekt och modellen har många fina detaljer, som sidomonterade avgasrör, Rallyhjulen med de ovan nämnda Blue Streakdäcken. Listan över funktioner är imponerande. Motorrummet är höjdpunkten i denna modellen precis som i originalet med 427 kubiktum V8 motorn på 475 hästkrafter. Modellen har de dolda roterbara strålkastarna. Lacken är rik och slät och snyggt applicarad.