Den 17 april 1964 introducerade Ford sin första ‘ponny’ bil, Ford Mustang, som har blivit en mycket eftersökt bil av samlare. Med sin långa motorhuv och korta bagagelucka liknade den en sports roadster. 1967-årsmodell av Mustang var den första med betydande förändringar av den ursprungliga modellen. Fords formgivare började utarbeta en större version medan Iacocca övervakade den nya designen för 1967. Den viktigaste ändringen var att tillåta installation av en bigblock V8-motor. Den totala storleken, interiör och lastutrymme ökades. Det högpresterande alternativet var 390 kubiktum FE-V8-motorn från Ford Thunderbird, som var utrustad med en fyrports förgasare. Deluxe-interiöret från 1967 reviderades, och det präglade hästmotivet på ryggstödet eliminerades till förmån för ett nytt deluxe specialfärgalternativ med aluminium- eller träinstrumentbräda och speciella dörrpaneler.
Franklin Mints 1967 Mustang Convertible blev mycket väl mottagen speciellt efter framgången från tidigare år. Den gråblå lacken, silkeslen och buffrad till en glänsande glans, konstraterar skarpt mot den vita suffletten. Kromdetaljerna är välgjorda och korrekt placerade. Dörrarna, bagagerummet och motorhuven har alla en utmärkt passform. Denna bil som tar dig tillbaka till 60-talet med Mustangens berömda design. Under motorhuven finns 289 kubiktum V8-motorn med kromad luftrenaren och ventilkåpor samt dekaler i rätt skala. Interiören är helt enkelt fantastisk, instrumentbrädan, ratt, aluminiumkonsollen och tygbälten. Bagagegrummet har också många detaljer som reservhjulet fäst på golvet som har den korrekt rutiga mattan. Instruktionsdekalen finns på insidan av bagageluckan. Chassiet är oklanderligt med fungerande fjädring.