Precis som 1966-Corvetten fick 1967 modellen bara mindre förändringar av interiören. 1967 blev sista årsmodellen i C2 serien. Den fick fem gälar bakom framhjulen. Kromlisterna på trösklarna blev enklare – men istället fanns imiterade avgasrör som kunde beställas. Som tidigare reviderades klädseln och sätena var en ny design. Ett sätt att känna igen en 67:a bakifrån är den långa backlampan över nummerplåten. Handbromsen flyttades från instrumentbrädan till mellan sätena – en Corvette först. Medan innerdörrarna förblev i stort sett desamma som tidigare, flyttades låsknapparna längre fram. L88-versionen innebar en vassare kamaxel, aluminiumkylare, mindre svänghjul, kompression 12,5:1, en större förgasare som innebar att motoreffekten ökades till 560 hästkrafter. L88-versionen står högt i kurs bland Corvettsamlare.
Det här är mycket fin och detaljrik Franklin Mint Corvettemodell som producerats för Wallmart. FM har lyckats mycket bra med den glänsande röda lackeringen, den svarta läderinredningen och med Good Year Speedway Blue Streak-däcken på turbinfälgar. Form och design är perfekt och modellen har många fina detaljer, som skalenliga vindrutetorkare, sidomonterade avgasrör och de dolda roterbara strålkastarna. En fin interiör med fin ratt och en detaljerad instrumentbräda med läsbara mätare. Notera GM dekalen på dörrkanten. Motorrummet är höjdpunkten i denna modell precis som i originalet med 427 kubiktum V8-motorn med tändkablar och dekaler. Underredet är detaljerat med rallyhjulen med Blue Streakdäcken. Bilen är moterad på en utställningplattform.