Den 17 april 1964 introducerade Ford sin första ‘ponny’ bil, Ford Mustang, som har blivit en mycket eftersökt bil av samlare. Med sin långa motorhuv och korta bagagelucka liknade den en sports roadster. 1967-årsmodell av Mustang var den första med betydande förändringar av den ursprungliga modellen. Fords formgivare började utarbeta en större version medan Iacocca övervakade den nya designen för 1967. Den viktigaste ändringen var att tillåta installation av en bigblock V8-motor. Den totala storleken, interiör och lastutrymme ökades. Det högpresterande alternativet var 390 kubiktum FE-V8-motorn från Ford Thunderbird, som var utrustad med en fyrports förgasare. Deluxe-interiöret från 1967 reviderades, och det präglade hästmotivet på ryggstödet eliminerades till förmån för ett nytt deluxe specialfärgalternativ med aluminium- eller träinstrumentbräda och speciella dörrpaneler. Deluxe-inredningen inkluderade rostfria stålbakstycken på baksidan av framstolana liknande dem i Thunderbird
Danbury Mints nya 1967 Mustang Convertible blev mycket väl mottagen speciellt efter framgången från tidigare år. En utmärkt representant för den älskade Mustang-generationen. Den röda lacken, silkeslen och buffrad till en glänsande glans, konstraterar skarpt mot den svarta suffletten. Kromdetaljerna är välgjorda och korrekt placerade. Dörrarna, bagagerummet och motorhuven har alla en utmärkt passform. Denna bil som tar dig tillbaka till 60-talet med Mustangens berömda design och under motorhuven finns 289 kubiktum V8-motorn med luftrenaren och ventilkåporna i Ford blå färg. Motorhuven stängs och öppnas med en precis passform. Interiören är helt enkelt fantastisk, instrumentbrädan, ratt, aluminiumkonsollen, tygbälten, och den tygfodrad sufflett. På golvet finns gas- och bromspedalerna samt växelväljaren till automatlådan. Bagagegrummet har också många detaljer som det avtagbara reservhjulet med domkraften monterad ovanpå hjulet och fäst på golvet som har den korrekt rutiga mattan. Instruktionsdekalen finns på plats. Dessa krommetallfolierade emblem är perfekta och bör betraktas med förstoringsglas.
Chassiet är oklanderligt. DM reproducerar underredet från de ursprungliga ritningarna. Om det inte var för DM-markeringarna på underredet skulle man tro att detta var en riktig bil när man betraktar den underifrån. Till och med oljefiltret är märkt med en autentisk dekal i rätt skala. Handbromsvajrar och fungerande fjädring är perfekt. Bensintanken har rätt bränsleslanganslutning och till och med ekerhjulens däckmönster är realistiska. Bara hjulen är värda priset för denna modell.