In 1968 a new Corvett was introduced. Bill Mitchell låg bakom den nya designen. För 1968 omarbetades både karossen och interiören helt. Bilen maknadsfördes som: America Racing Into The Future. Liksom tidigare fanns bilen i antingen coupé- eller cabrioletmodell, men coupé var nu en notchback försedd med en nästan vertikal avtagbar bakruta och avtagbara takpaneler (T-toppar). De dolda strålkastarna manövrerades i position via ett vakuumstyrt system snarare än elektriskt som på föregående generation. Dörrhandtagen låg i nivå med dörrarnas ovansida med en separat frigöringsknapp. Framskärmarna hade funktionella motorkylningsventiler. Sidoventilationsfönster togs bort från alla modeller, ersattes med ”Astro Ventilation”, ett friskluftscirkulationssystem.
På instrumentbrädan fanns en stor rund hastighetsmätare och matchande varvräknare placerad framför föraren. Extra mätare var grupperade ovanför den främre änden av konsolen och inkluderade oljetryck, vattentemperatur, amperemeter, bränslemätare och en analog klocka. Ett fiberoptiskt system dök upp på konsolen som övervakade yttre ljus och det fanns inget handskfack. Batteriet flyttades från motorområdet till ett av tre fack bakom sätena för att förbättra viktfördelningen. Den smala bilen med långsträckta framskärmar och den välvda formen över hjulen var som skapad för en gatbil som förtjänar uppmärksamhet. Under motorhuven kunde man fåt L-88 427 kubiktum V8-motorn på 435 hästkrafter. Oftast vae en 4-växlade manuell växellådan combinerad med denna motor. De nya sju tum breda stålfälgarna hade F70x15 nylon bias-ply däck som standard.
Franklin Mint har lyckats mycket bra med denna modell. Corvetten ser exakt ut som originalet, introducerad 1968. Den blåa lacken är perfekt och Corvette-emblemen är korrekta. Motorn är detaljrik och på motorhuven finns 427 skriften. Den mörkblå interiören är fin med instrumentbrädan som har läsbara mätare.