Plymouth Hemi ‘Cuda’ från 1970 är allmänt accepterad som en av de mest eftertraktade av muskelbilarna. Endast 652 byggdes detta år, inklusive 14 sällsynta cabrioleer, vilket gör en original Hemi ‘Cuda till en sällsynt syn. De kom i en rad spännande färger som denna i Tor Red lack. Motorhuven har huvpinnar. Av alla alternativ var Hemi 426 kubiktum V8n den mest legendariska Mopar-motorn. Den levererade 425 hästkrafter genom den solida 727 Torqueflight-automaten och en 3,55: 1 Sure Grip-bakaxel. Det vill säga om inte bilen var en av de 284 som fick en 4-växlad manuell låda.
Med sin klassiska form och amerikanska styrka, begränsad produktion och enorm popularitet kan en Hemi ‘Cuda’ från 1970 enkelt imbringa över $100000.
Franklin Mint har lyckats utmärkt med denna Hemi Cuda Convertible modellbil. Tor Red-lacken med samma röda vinylinredning som har med säten med säkerhetsbälten. Instrumentbrädan har mätare med läsbara siffror samt VIN-nummerplåten upptill innaför vindrutan. Notera produktplåten på insidan av förardörren. Den stora Hemi V8an i motorrummet är ett tekniskt underverk med varje slang, elkabel, bränsleledning och dekaler i rätt skala. Huvskoopet, som sticker upp ur huven, är avtagbart för att avslöja de dubbla 4bbl-förgasarna samt detaljerna på Hemi V8n. Minireservdäcket i bagagerummet vilar på en korrekt mönstrad bagagematta. Informationsdekaler finns på bagageluckans insida. Good Year däcken är skalenligt märkta och upphängningen är fungerande.