En ny typ av stationvagn byggdes genom beslut av dåvarande Chryslerdirektören David Wallace för 1941. För 1942 byggde Chrysler sin Town & Country Wagon som en ‘limousine för landet.’ Denna stationvagn för nio passagerare blev känd som ‘Barrelback’ på grund av det böjda bakpartiet. Den drevs av en 242 kubiktum rak sexcylindrig motor på 112 hästkrafter. Det var branschens första bil med ståltak. 1942-modellen byggdes endast under kort tid på grund av att Pearl Harbor stoppade produktionen i december 1941 och som tillverkades i endast 849 exemplar. Dessa två modeller betraktas som förfäder till den senaste tidens minivans och SUVs.
Danbury Mint har valt att reproducera nio-passagerarvagnen. Denna imponerande modell består av över 375 delar. Svart med röda hjul och panelerna på dörrarna är gjorda av äkta ådrat trä med plastkonturer samt också takräcket på bilen. Kromen är fin och de främre och bakre Chrysleremblemen förtjänar speciell uppmärksamhet.
Motorn är mycket detaljrik, liksom chassit. Fram- och bakvagn är korrekt reproducerad med fungerande funktioner som de bakre stötdämparna. Interiören är mycket intressant. De glasförsedda mätarna är belägna bredvid ‘jukebox’ radion. Instrumentbrädan och ratten har en marmorerad typ av finish. En detalj i interiören är det korrekt fungerande (fällbara) mittsätet. De välvda bakre dörrarna kan öppnas på perfekt fungerade gångjärn. Dörrarna till baksätet har i sidled skjutbara fönster. Små detaljer att uppmärksamma är innerbelysningens strömbrytare placerade på insidan av B-stolpen samt de mycket detaljerade solskydden.