1958 års Packard Hawk var i huvudsak en Studebaker Golden Hawk 400 med ett framparti av glasfiber och en modifierad baklucka. Den utgjorde ett alternativ till marknadsfavoriten Ford Thunderbird, som erbjöd en helt ny version 1958. Istället för Studebaker Hawks upprättstående grill hade Packard Hawk en bred, låg öppning precis ovanför den främre stötfångaren som täckte hela bilens bredd. Ovanför denna, en mjukt sluttande motorhuv.
Baktill var sidorna av fenorna belagda med metalliserad PET-film, vilket ger dem ett glänsande metalliskt gyllene utseende. Bilen hade Packard i guldskrift tillsammans med Hawkemblem på bagageluckan och fenorna. Interiören utmärktes av lädersäten och en komplett instrumentbräda. Som på tidiga flygplan var vadderade armstöd monterade utanför fönstren, en sällsynt touch. Motorn var S-P nya V8 på 289 kubiktum som levererade 275 hästkrafter med en McCulloch-kompressor. Automatlådan var Borg-Warner’s Flight-O-Matic automat
Stylingen var definitivt kontroversiell som dock har kommit att uppskattas mer idag än vid sin debut. Endast 588 Packard Hawk tillverkades. De flesta var utrustade med Borg-Warner treväxlad automatlåda. Cirka 28 tillverkades med B-W T85 3-växlad med manuell växellåda med överväxel. Studebaker-Packard var den första tillverkaren som populariserade differentialen med begränsad slirning, som de kallade Twin-Traction. De flesta Packard Hawks kom med TT. Det var definitivt den snabbaste Packard som någonsin producerats. Priset var $3995, cirka $700 högre än Studebaker-modellen, men med en lyxigare interiör. Elektriska fönsterhissar och elmanövrerade säten var tillval. Totalt såldes 588 bilar.
Denna unika Packard Hawk är verkligen en av de finaste av Danbury Mintmodellbilarna. Den i blått tvåfärgade bilen är imponerrande. Exteriören är vackert proportionerad och är accentuerad med de gyllene fenorna och alla kromdetaljer samt de två radioantennerna baktill. Interiören utstrålar den lyx som Packard var berömd för. Notera armstöden monterade utanför fönstren. Instrumentbrädan har mätare med läsbara siffror. De främre ryggstöden kan vikas framåt för att göra det enklare att nå baksätet. Motorrummet är väl reproducerat med V8-motorn med alla detaljer och ledningar. Till och med dekalerna finns där i korrekt skala. I bagagerummet finns reservhjulet täkt av ett överdrag. Underedet är detaljerat